nazwa dokumentu: Nr III/ 9/14 z dnia 30 grudnia 2014r. w sprawie Uchwały Budżetowej Gminy Brzostek na 2015 rok

 

UCHWAŁA BUDŻETOWA GMINY BRZOSTEK
Nr III/9/14 
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 30 grudnia 2014 roku 

Na podstawie art. 211, art. 212, art. 239, art. 264 ust. 3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn. zm.), oraz art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit „d”, lit. „i”, pkt 10, art. 60 ust. 1 i art. 61 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2013 r., poz. 594,  z późn. zm.) - Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:

 

§ 1. 1.Określa się dochody budżetu na rok 2015 w łącznej kwocie 42.474.844,00 zł, jak Tabela Nr 1 załączona do uchwały.

2.    Dochody budżetu gminy obejmują dochody bieżące w kwocie 39.028.251,00 zł  i  dochody majątkowe w kwocie 3.446.593,00 zł.

 

§ 2. Określa się wydatki budżetu na rok 2015 w łącznej kwocie 39.474.844,00 zł,  jak Tabela Nr 2 załączona do uchwały.

1. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 34.744.511,00 zł, w tym:

1)       wydatki jednostek budżetowych w kwocie łącznej – 23.950.790,00 zł, z czego:

a)      wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 17.098.116,18 zł,

b)      wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 6.852.673,82 zł,

2)       dotacje na zadania bieżące – 2.563.770,00 zł;

3)       świadczenia na rzecz osób fizycznych – 7.689.951,00 zł,

4)       wydatki na obsługę długu publicznego – 400.000,00 zł,

5)       wydatki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt 1 ustawy o finansach publicznych, realizowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, tj.: przedsięwzięcie finansowane z wydatków bieżących w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy obszar tematyczny "Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska" Projekt "Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych na terenie gminy Brzostek" w kwocie 6.180,00 zł, (dział 900, rozdział 90005).

2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 4.730.333,00 zł, w tym wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 4.730.333,00 zł; z czego przeznacza się na wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego:

1)       wydatki w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 na Projekt "Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Januszkowice i Opacionka- Gmina Brzostek" w kwocie 1.580.229,00 zł (dział 900, rozdział 90001), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4  cytowanej ustawy,

2)       wydatki w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy obszar tematyczny "Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska" na Projekt "Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych na terenie gminy Brzostek" w kwocie 1.978.103,00 zł (dział 900, rozdział 90005), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4  cytowanej ustawy.

 

§ 3   1. Różnica miedzy dochodami i wydatkami stanowi planowaną nadwyżkę budżetu gminy w kwocie 3.000.000,00 zł, którą przeznacza się na spłatę zaciąganych kredytów z lat poprzednich.

         2.  Określa się przychody budżetu w łącznej kwocie 1.100.000,00 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 4.100.000,00 zł, jak Tabela Nr 3 załączona do uchwały.

3.   Określa się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1)   sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł,

2)   sfinansowanie wydatków inwestycyjnych realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1.100.000,00 zł.

 

§ 4. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 53.000,00 zł oraz rezerwę celową w kwocie 87.000,00 zł na wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego.

 

§ 5. Wyodrębnia się w budżecie gminy Brzostek na 2015 rok  dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 6.008.027,00 zł, jak załączona Tabela Nr 4 do uchwały.

§ 6.  1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj:     dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, pobierane na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012 r., poz. 1356 z późn. zm.), przeznacza się na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii o którym mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o  przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2012 r., poz. 124).

2.  Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania      budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i      przeciwdziałaniu alkoholizmowi w kwocie 137.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 3.000,00 zł, jak załączona Tabela Nr 5 do uchwały.

 

§ 7. Określa się wydatki związane z wykonywaniem zadań realizowanych w drodze umów między jednostkami samorządu terytorialnego na dotację celową na powierzenie Gminie Miasta Rzeszów zadania własnego gminy w zakresie obsługi osób nietrzeźwych dowiezionych z terenu gminy Brzostek w kwocie 3.000,00 zł.

 

§ 8.  1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj. dochody z tytułu opłaty za zagospodarowanie odpadami komunalnymi pobierane na  podstawie ustawy z   dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), przeznacza się na realizację zadań gminy z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminie.

2.    Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu  gminy o których mowa w ust. 1, określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminie na łączną kwotę – 725.000,00 zł,  jak Tabela Nr 6  załączona do uchwały.

 

§ 9.  1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj. dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, pobierane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.  -  Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z  2013 r., poz. 1253 z  późn. zm.),  przeznacza się na realizację zadań gminy z zakresu ochrony środowiska.

2.    Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie - Prawo ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł,  jak Tabela Nr 7 załączona do uchwały.

 

§ 10. Określa się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy w 2015 roku dla jednostek sektora finansów publicznych w kwocie 1.835.370,00 zł i dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w kwocie 753.400,00 zł jak, załącznik Nr 1  do uchwały.

 

§ 11. Upoważnia się Burmistrza Brzostku do:

1)     zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego w wysokości do 1.000.000,00 zł,

2)       dokonywania zmian budżetu w granicach działu planu wydatków polegających na przesunięciach między rozdziałami planu wydatków bieżących w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

3)       dokonywania zmian w ramach działu polegających na przesunięciach między rozdziałami w planie wydatków majątkowych w zakresie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne,

4)       lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. 

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku. 

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2015 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzostku.

 
informacje wprowadził:Ewa Szukaa
data dodania: 30 Grudnia 2014
data modyfikacji: /
data wyworzenia: / 30 Grudnia 2014